SPIS TREŚCI
- Nazwa Systemu oraz operator
- Od kiedy działa system
- Zasada działania systemu
- Jakie pojazdy obejmuje
- Cennik opłat drogowych
- Urządzenie OBU (zdjęcie i krótki opis)
- Cena urządzenia OBU
- Mapa punktów sprzedaży
- Mapa odcinków płatnych
- Kalkulator opłat drogowych
- Kontrola opłat oraz wysokość kar
- Odwołania od mandatów
- Strona www operatora
- Kontakt mailowy do operatora
- Telefon do operatora
- Linki do ważnych informacji
eTOLL – OPŁATY DROGOWE POLSKA
ZMPD jest oficjalnym partnerem firmy Toll4Europe, certyfikowanego operatora OBU w polskim systemie opłat drogowych eTOLL. Współpraca z nim pozwala nam na systematyczne wzbogacanie swojego asortymentu m.in. o wysokiej klasy urządzenia pokładowe pobierające opłaty w systemie eTOLL. Oferowany przez nas sprzęt służy do poboru należności za przejazd ciężarówkami i autobusami po płatnych odcinkach dróg krajowych Oferujemy korzystną umowę w trybie Post Pay.
Istnieje możliwość podpisania na miejscu umowy z ZMPD i odbioru urządzeń pokładowych lub załatwienie wszystkich formalności drogą internetową. W celu uzyskania oferty szczegółowej prosimy o wypełnienie formularza na dole strony lub odwiedzenia jednego z naszych Punktów Obsługi Klienta. |
INFORMACJE O SYSTEMIE eTOLL |
Nazwa Systemu oraz operator: |
Nazwa systemu: eTOLLOperator: Krajowa Administracja Skarbowa (KAS)Proces ściągania należności za przemieszczanie się niektórymi traktami komunikacyjnymi jest zautomatyzowany. System eTOLL swoim zasięgiem obejmuje drogi krajowe, drogi ekspresowe oraz autostrady zarządzane przez GDDKiA. Jego operatorem jest Krajowa Administracja Skarbowa (KAS). |
Od kiedy działa system eTOLL? |
Nowe zasady poboru opłat za przejazd po trasach szybkiego ruchu ciężarówkami, autobusami, samochodami osobowymi wprowadzono w dniu 1 października 2021r. System eTOLL w pełni zastąpił wcześniej wykorzystywany system viaTOLL. Do wygaszenia tego ostatniego doszło z dniem 30 września 2021 r. System viaTOLL zostanie wygaszony najpóźniej do 30 września 2021 r. |
Zasada działania systemu eTOLL: |
Wykorzystana technologia: Nowoczesny sprzęt do uiszczania należności za jazdę płatnymi odcinkami dróg i autostrad funkcjonuje w oparciu o technologię pozycjonowania satelitarnego. Nasze urządzenie ZMPDBox działa wydajnie i niezawodnie. Jest ono łatwe i szybkie w montażu. W razie potrzeby można je także bez problemu przepiąć do innego pojazdu. Opłaty za przejazd autostradami i pozostałymi drogami objętymi systemem e-toll można uiszczać na różne sposoby: AUTOMATYCZNY (pre-paid i post-paid) – wjazd i wyjazd są rejestrowane automatycznie dzięki urządzeniom OBU lub ZSL. APLIKACJA – Aplikacja mobilna jest darmowym narzędziem służącym do poboru opłaty elektronicznej za przejazd po płatnych odcinkach dróg krajowych w nowym systemie e-TOLL. Z aplikacji będą mogli skorzystać i uiścić opłatę za przejazd autostradą również użytkownicy samochodów osobowych poruszający się po odcinkach autostrady A2 Konin-Stryków i A4 Wrocław-Sośnica. MANUALNY – (gotówka i karta) – uiszczana przy wyjeździe z autostrady, przed przejazdem przez bramkę. Możliwość manualnego uiszczenia opłaty na autostradzie dotyczy jedynie pojazdów i zestawów nieprzekraczających 3,5t (łączna dopuszczalna masa całkowita). Nie ma możliwości wnoszenia opłat na bramkach przez pojazdy i zestawy przekraczające 3,5t. |
Jakie pojazdy obejmują nowe regulacje?: |
Obowiązek korzystania z urządzeń w systemie eTOLL dotyczy wszystkich pojazdów i zestawów pojazdów o DMC powyżej 3,5t oraz autobusów z liczbą miejsc przekraczającą 9. Także kierowcy samochodów osobowych przemieszczających się państwowymi odcinkami autostrad A2 i A4 muszą liczyć się z koniecznością używania tego systemu uiszczania należności. |
Cennik opłat drogowych: |
Wysokość stawek opłaty elektronicznej dla dróg krajowych klasy A i S lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną można obliczyć za pomocą kalkulatora: |
Urządzenie OBU (zdjęcie i krótki opis): |
U nas można zaopatrzyć się w sprzęt ZMPDbox (OBU) służący do wnoszenia opłat drogowych w systemie eTOLL. Urządzenie komunikuje się z bramkami na zasadzie komunikacji satelitarnej (GNSS), jest przypisane do konkretnego pojazdu (numeru rejestracyjnego). Urządzenie jest bezpłatne (dzierżawione). Kaucja za urządzenie jest ustalana indywidualnie i zależy od tego czy urządzenie funkcjonuje w innych krajach Europy. |
Cena urządzenia OBU: |
Urządzenie jest bezpłatne (dzierżawione). Kaucja za urządzenie jest ustalana indywidualnie i zależy od tego czy urządzenie funkcjonuje w innych krajach Europy. |
Mapa punktów sprzedaży: |
LINK DO MAPY PUNKTÓW |
Mapa odcinków płatnych: |
LINK DO MAPY ODCINKÓW |
Kalkulator opłat drogowych: |
LINK DO KALKULATORA |
Kontrola opłat oraz wysokość kar: |
Kontrola opłat drogowych za pomocą systemu eTOLL odbywa się automatycznie oraz manualnie. Automatyczna kontrola odbywa się poprzez przejazd pod bramownicami wyposażonymi w kamery oraz urządzenia służące do kontroli pojazdów. Manualna kontrola odbywa się poprzez kontrole prowadzone przez funkcjonariuszy GITD. W przypadku naruszenia obowiązku uiszczania opłaty elektronicznej, tj. braku rejestracji autobusu, ciężarówki (a niekiedy też samochodu osobowego) w systemie eTOLL, nieodpowiedniej instalacji urządzenia OBU/ZSL, nieprawidłowego określenia kategorii pojazdu przy rejestracji, wjazdu na odcinek płatny bez uiszczenia opłaty itp. zostają nałożone kary określone w art. 13k Ustawy o drogach publicznych: 1. Za naruszenie obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej za przejazd autostradą, o którym mowa w art. 13 ust. 1 pkt 3, wymierza się karę pieniężną w wysokości: 1) 500 zł – w przypadku zespołu pojazdów o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony złożonego z samochodu osobowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony oraz przyczepy; 2) 1500 zł – w pozostałych przypadkach. 2. Za naruszenie obowiązku, o którym mowa w art. 13i: 1) ust. 4a, 2) ust. 4b, jeśli skutkuje ono uiszczeniem opłaty w niepełnej wysokości wymierza się karę pieniężną. 3. Karę pieniężną, o której mowa w ust. 2, wymierza się w wysokości: 1) 250 zł – w przypadku zespołu pojazdów o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony złożonego z samochodu osobowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony oraz przyczepy; 2) 750 zł – w pozostałych przypadkach. 4. Kary pieniężne, o których mowa w ust. 1 oraz ust. 2 pkt 2, wymierza się właścicielowi pojazdu samochodowego, o którym mowa w art. 13 ust. 1 pkt 3, a jeśli pojazdem jest zespół pojazdów to właścicielowi pojazdu złączonego z przyczepą lub naczepą. Jeżeli właściciel nie jest posiadaczem pojazdu to kary nakłada się na podmiot, na rzecz którego przeniesiono posiadanie tego pojazdu. |
Odwołania od mandatów: |
Szczegółowe informację odnajdą Państwo TUTAJ. |
Strona www operatora: |
https://etoll.gov.pl/ |
Kontakt mailowy do operatora: |
kontakt@etoll.gov.pl |
Telefon do operatora: |
+48 22 521 10 10 lub 0 800 101 101 |
Linki do ważnych informacji: |
Jak opłacić przejazd trasą szybkiego ruchu w systemie e-TOLL?
Korzystanie z elektronicznego systemu pobierania należności za przemieszczanie się drogą płatną jest nieskomplikowane. Do uiszczenia stosownych opłat można wykorzystać odpowiednio dobrane urządzenie pokładowe. Użytkownicy mają przy tym do wyboru model pokładowy OBU albo wbudowany w pojeździe moduł GPS, zwany też Zewnętrznym Systemem Lokalizacyjnym (ZSL). W ZMPD można znaleźć wysokiej jakości sprzęt w atrakcyjnej cenie. Już dziś warto nabyć właściwe urządzenie!
Rejestracji w systemie poboru opłat eTOLL dokonuje się za pomocą operatora, online lub osobiście w stacjonarnej sieci Miejsc Obsługi Klienta. Do uiszczania należności przez kierowców samochodów osobowych i innych pojazdów służy konto przedpłacone lub z odroczoną płatnością.
Aby uzyskać ofertę szczegółową wypełnij poniższy formularz kontaktowy i zaznacz usługi które Cię interesują.
|