Opłaty drogowe Niemcy

ZMPD posiada w ofercie usługę rozliczenia opłat drogowych na terenie Niemiec w systemie Toll Collect. ZMPD oferuje korzystną umowę w trybie Post Pay.

  • gwarancja bezpieczeństwa;
  • szybka i bezbłędna rejestracja;
  • pomoc w zarządzaniu kontem;
  • brak opłat za rejestrację konta;
  • brak opłat za korzystanie z urządzenia;
  • brak konieczności ciągłego monitorowania salda;
  • elastyczny system fakturowania;
  • konkurencyjne warunki prowizyjne.

Ponadto istnieje możliwość podpisania na miejscu umowy z ZMPD na odroczoną płatność (przez fakturowanie). 

W celu uzyskania oferty szczegółowej prosimy o wypełnienie  formularza na dole strony.

 INFORMACJE O SYSTEMIE

Nazwa Systemu oraz operator:

Nazwa systemu: Toll Collect

opłaty drogowe niemcy

W ramach projektu Public Private Partnership przedsiębiorstwo Toll Collect opracowało na zlecenie rządu Republiki Federalnej Niemiec pierwszy na świecie system poboru myta ze wspomaganiem satelitarnym. Przedsiębiorstwo Toll Collect stało się z dniem uruchomienia systemu poboru myta w roku 2005 zaufanym partnerem rządu federalnego i będzie także w przyszłości wypełniać sprawnie i niezawodnie zadania powierzone mu przez polityków. Trzy znane przedsiębiorstwa są wspólnikami Toll Collect GmbH: Daimler Financial Services, Deutsche Telekom oraz Cofiroute. Toll Collect pobiera opłaty drogowe 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, rozlicza je z przedsiębiorstwami transportowymi i niezwłocznie przekazuje wpływy do budżetu państwa niemieckiego.

Od kiedy działa system:
Od 2005 roku.
Zasada działania systemu:
Wykorzystana technologia: GPS/GSM. Toll Collect wykorzystał po raz pierwszy na świecie techniki nawigacyjnej GPS (Global Positioning System) w połączeniu z siecią telefonii komórkowej GSM (Global System For Mobile Communications) – te techniki są podstawą funkcjonowania systemu automatycznego naliczania myta. Sposoby wnoszenia opłat: za pośrednictwem urządzeń OBU, oraz przez wykupienie biletów na zaplanowaną wcześniej trasę z użyciem terminalu stacjonarnego lub przez internet: www.maut.toll-collect.deCentralnym elementem systemu automatycznego naliczania myta jest urządzenie pokładowe zainstalowane w cockpicie pojazdu – urządzenie On-Board Unit (OBU). W urządzeniu tym są zapisane najważniejsze dane niezbędne do pobierania opłat drogowych: sieć dróg podlegających opłacie, aktualna stawka opłat za kilometr, zdefiniowana w systemie klasa emisji spalin oraz liczba osi pojazdu. Urządzenie OBU odbiera za pośrednictwem układu GPS sygnały satelitarne i rozpoznaje przy pomocy cyfrowej mapy dróg, czy pojazd znajduje się na płatnym odcinku. Urządzenie oblicza wówczas wysokość myta i przesyła dane w postaci bezpiecznie zakodowanej łączami telefonii komórkowej do Centrum Obliczeniowego Toll Collect. Każda zmiana danych systemowych urządzeń pokładowych – np. parametry opłat lub nowe odcinki dróg podlegające obowiązkowi wykupu myta – zostanie przekazana do wbudowanego w pojeździe urządzenia za pośrednictwem sieci komórkowej nie powodując przy tym zakłóceń w ruchu. Aby umożliwić kierowcom korzystanie z sieci dróg płatnych według indywidualnych potrzeb, Toll Collect udostępnia, obok systemu automatycznego wykorzystującego urządzenia OBU, możliwość dokonywania ręcznego wykupu myta – przez Internet i na licznych terminalach stacjonarnych. Warunkiem wykupu myta przy zastosowaniu urządzenia OBU oraz przez Internet jest rejestracja w Toll Collect. Możliwość zapłaty myta na terminalu stacjonarnym jest dostępna także dla niezarejestrowanych użytkowników. Wykup w systemie automatycznym za pomocą urządzenia pokładowego to najwygodniejszy sposób uiszczania opłat drogowych. Zapewnia pełną niezależność od punktów stacjonarnych oraz nie wymaga planowania przystanków z wyprzedzeniem. To duża oszczędność czasu i pieniędzy. Wykup ręczny jest przeznaczony zwłaszcza dla kierowców ciężarówek i przedsiębiorstw transportowych rzadko korzystających z niemieckich autostrad i dróg federalnych objętych obowiązkiem wykupu myta. Umożliwia on użytkownikowi zgłoszenie zaplanowanej trasy w terminalu stacjonarnym lub przez Internet. Tryb wnoszenia opłat: Pre-pay oraz Post-paid.
Jakie pojazdy obejmuje:
Opłacie drogowej podlegają wszystkie pojazdy użytkowe i zestawy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 7,5 t, które są:

  • przeznaczone wyłącznie do transportu towarów (1 alternatywa) lub
  • używane do tego celu (2 alternatywa).

Uzasadnienie obowiązku uiszczania opłat drogowych stanowi spełnienie jednej z w.w. alternatyw § 1 ust. 1 zdanie 2 nr 1 ustawy o pobieraniu opłat za korzystanie z dróg federalnych (niem. BFStrMG). Pojazdy przeznaczone wyłącznie do transportu towarów (1 alternatywa) podlegają opłacie drogowej niezależnie od tego, czy

  • chodzi o podróż w celach prywatnych,
  • transportowane są rzeczywiście towary,
  • transport towarów odbywa się w ramach prowadzonej działalności lub w celach własnych (transport zakładowy) lub
  • dany pojazd jest zwolniony z podatku drogowego.

Jeżeli pojazdy lub zestawy pojazdów są używane do odpłatnego transportu towarów lub transportu w ramach prowadzonej dzia- łalności (transport towarów w ramach prowadzonej działalności lub transport zakładowy), obowiązek uiszczania opłat drogowych istnieje zgodnie z alternatywą 2. Szczegóły dotyczące obliczania dopuszczalnej masy całkowitej w przypadku zestawów pojazdów należy sprawdzić w § 34 ustęp 7 ustawy o dopuszczeniu osób i pojazdów do ruchu drogowego (StVZO). Wszyscy klienci, niezależnie od kraju pochodzenia, muszą uiszczać opłatę drogową za odcinki płatne przejechane pojazdami podlegającymi obowiązkowi uiszczania opłaty drogowej.

Cennik opłat drogowych:
Taryfy opłat drogowych zostały zapisane w ustawie o pobieraniu opłat za korzystanie z dróg publicznych (BFStrMG). Całkowita kwota jest sumą opłaty za przejechany płatny odcinek drogi, jaki pokonał pojazd lub zestaw pojazdów, będącej iloczynem długości oraz stawki za jeden kilometr, kosztów infrastruktury i kosztów związanych z zanieczyszczeniem powietrza.

  • Udział kosztów związanych z infrastrukturą w stawce opłaty drogowej jest zależny od tego, czy samochód ciężarowy ma dwie, trzy, cztery czy pięć i więcej osi.
  • Udział kosztów związanych z zanieczyszczeniem powietrza w stawce opłaty drogowej uzależniony jest od klasy emisji spalin. Na podstawie klasy emisji spalin każdy pojazd jest przyporządkowany do jednej z sześciu kategorii A, B, C, D, E lub F.

W przypadku nowoczesnych samochodów ciężarowych o klasie emisji spalin Euro 6 (kategoria A) nie są naliczane koszty związane z zanieczyszczeniem powietrza. Pobierana jest tylko stawka opłaty na finansowanie infrastruktury. Za podanie klasy emisji spalin odpowiedzialność ponosi klient wnoszący opłatę drogową; klienci są zobowiązani, zadeklarować prawidłowe dane (zasada deklaracji własnej). Stawki opłat drogowych za kilometr obowiązujące od 1 październik 2015:

Kategoria Stawka opłaty (w centach) koszty związane z zanieczyszczeniem powietrza Liczba osi** Stawka opłaty (w centach) koszty związane z infrastrukturą Stawka opłaty (w centach)
A 0 2 8,1 8,1
3 11,3 11,3
4 11,7 11,7
od 5 13,5 13,5
B 2,1 2 8,1 10,2
3 11,3 13,4
4 11,7 13,8
od 5 13,5 15,6
C 3,2 2 8,1 11,3
3 11,3 14,5
4 11,7 14,9
od 5 13,5 16,7
D 6,3 2 8,1 14,4
3 11,3 17,6
4 11,7 18,0
od 5 13,5 19,8
E 7,3 2 8,1 15,4
3 11,3 18,6
4 11,7 19,0
od 5 13,5 20,8
F 8,3 2 8,1 16,4
3 11,3 19,6
4 11,7 20,0
od 5 13,5 21,8

Klasa emisji spalin zgodnie z ustawą o pobieraniu opłat za korzystanie z dróg publicznych (BFStrMG):

Kat. A Kat. B Kat. C Kat. D Kat. E Kat. F
S6 klasa EEV 1, S5 S4, S3 z PMK 2* S3, S2 z PMK 1* S2 S1,brak normy
Euro 6 EEV 1, Euro 5 Euro 4, Euro 3 + PMK 2* Euro 3, Euro 2 + PMK 1* Euro 2 Euro 1,Euro 0

 * PMK – kategoria redukcji emisji cząstek stałych to standard dodatkowego wyposażenia służącego do obniżenia emisji cząstek stałych. Dla kategorii D wymagana jest kategoria PMK 1 lub wyższa, dla kategorii C PMK 2 lub wyższa.

Urządzenie OBU (zdjęcie i krótki opis):

opłaty drogowe Niemcy

Urządzenie pokładowe wykonuje za kierowcę prawie wszystkie czynności związane z wykupem myta. Przed rozpoczęciem jazdy kierowca jest jedynie zobowiązany do zaakceptowania kilku informacji. W efekcie urządzenie OBU automatycznie rozpozna przejechane odcinki dróg za pomocą sygnałów satelitarnych GPS i innych czujników nawigacyjnych, obliczy opłaty drogowe oraz prześle dane na ten temat do Toll Collect przy wykorzystaniu telefonii komórkowej w celu sporządzenia rozliczenia.

Montaż urządzenia pokładowego powinien odbyć się w autoryzowanym serwisie. Wybrane i przeszkolone przez Toll Collect warsztaty serwisowe są do dyspozycji na terenie Niemiec i w krajach sąsiednich.

Wersja urządzenia pokładowego decyduje o wykonaniu instalacji w szufladzie DIN (urządzenie w wersji zabudowanej) lub na tablicy rozdzielczej (urządzenie w wersji odkrytej). Montaż urządzenia OBU wiąże się z wgraniem niezmiennych specyficznych danych pojazdu (klasa emisji spalin itp.). Zapisanie informacji o numerze rejestracyjnym pojazdu umożliwi jednoznaczne przyporządkowanie tego numeru do urządzenia pokładowego.

Po pomyślnym zakończeniu montażu użytkownik będzie mógł odebrać pojazd. Partner serwisowy Toll Collect udzieli użytkownikowi instruktażu i przekaże mu instrukcję obsługi urządzenia OBU. Potwierdzenie odbioru nastąpi w formie certyfikatu montażu podpisanego przez użytkownika.

Cena urządzenia OBU:
 W zależnosci od cennika punktu dystrybucji.
Mapa punktów sprzedaży:
MAPA PUNKTÓW SPRZEDAŻY
Mapa odcinków płatnych:
 MAPA ODCINKÓW PŁATNYCH
Kalkulator opłat drogowych:
ZMPDplaner

www.mauttabelle.de

Kontrola opłat oraz wysokość kar:
Kontrola płacenia myta i karanie za nieprzestrzeganie obowiązku wnoszenia myta znajdują się w zakresie kompetencji BAG – Federalnego Urzędu Transportu Towarowego. Aby BAG mógł kontrolować prawidłowy wykup myta oraz zapewnić równe traktowanie wszystkich kierowców zobowiązanych do płacenia myta, operator Toll Collect udostępnia mu odpowiedni sprzęt techniczny, umożliwiający efektywne działanie systemu kontrolnego. System ten jest w stanie ustalić, czy dany pojazd podlega obowiązkowi płacenia myta oraz czy myto zostało wykupione prawidłowo, nieprawidłowo lub wcale.System kontrolny dzieli się na kontrolę automatyczną wykorzystującą wiadukty kontrolne (300 szt.), kontrolę postojową i mobilną kontrolę załogową (300 patroli kontrolnych) oraz kontrolę zakładową. Ich współdziałanie gwarantuje obszerną i systematyczną kontrolę obowiązku płacenia myta oraz możliwość przystosowania systemu kontrolnego do zmieniającej się sytuacji drogowej.
Odwołania od mandatów:
Odwołanie od nałożonych mandatów powinno być zawsze wysyłane na adres organu który go wystawił. Odwołanie powinno zawsze zawierać dowód na uiszczenie opłaty lub uzasadnienie z jakiego powodu opłata nie została uiszczona. 
Strona www operatora:
Toll Collect
Kontakt mailowy do operatora:
Kontakt
Telefon do operatora:
00 8000 222 2628 spoza Niemiec 0800 222 2628 z Niemiec

Aby uzyskać ofertę szczegółową wypełnij poniższy formularz kontaktowy i zaznacz usługi które cię interesują:

Opłaty drogowe w krajach:

Usługi dodatkowe:

*pole obowiązkowe