Opis
Klikając na Kup produkt nastąpi przekierowanie na stronę Green-Zones.eu, oferującą dla członków i klientów ZMPD asortyment w cenach rabatowych.
! Przy składaniu zamówienia, w polu Bon zniżkowy prosimy wpisać kod: BSPLE5004 uprawniający do 5% rabatu.
Przy wybieraniu formy płatności prosimy zaznaczyć karta kredytowa teraz lub płatność z góry / przelew (tylko opcja przelew SEPA, który nie generuje dodatkowych kosztów).
Przybliżony czas realizacji zamówienia wynosi około 7 dni roboczych.
Dla jakiego pojazdu ?
Diesel; autobus (M2, M3), ciężarówka (N1, N2, N3)
Samochody dostawcze o masie całkowitej poniżej 3,5 t muszą mieć co najmniej jedną pierwszą rejestrację od dnia 01.01.2007 r. (Euro 4).
Na terenie Danii rejestracja nie jest wymagana dla pojazdów klas Euro 5 i 6.
Czystsze powietrze dla mieszkańców miast Danii. Taki jest cel stref środowiskowych w czterech największych ośrodkach miejskich kraju.
Dlatego też w 2006 r. duńskie Ministerstwo Środowiska podjęło decyzję o zmianie ustawy o ochronie środowiska, która obecnie zezwala gminom Kopenhaga/Frederiksberg, Aalborg, Aarhus i Odense na ustanowienie stref ochrony środowiska i określenie ich granic.
W dniu 01.11.2011 r. (po ponad 3 latach obowiązywania obowiązku stosowania naklejek w ruchu krajowym), cały zagraniczny ruch samochodów ciężarowych i autobusów był zobowiązany do stosowania tylko jednej naklejki przy wjeździe do stref ochrony środowiska.
Wraz z ustanowieniem czterech stref środowiskowych w największych jak dotąd miastach Danii, w perspektywie średnio- i długoterminowej od 2009 r. ograniczono emisje i zanieczyszczenia powietrza, promowano nowe i energooszczędne pojazdy oraz stopniowo wyłączano z ruchu stare i zanieczyszczające środowisko pojazdy.
Z dniem 01.07.2020 r. EcoSticker został zniesiony i zastąpiony przez rejestrację. Dzięki zautomatyzowanym kamerom i dopasowaniu bazy danych tablic rejestracyjnych, sterowanie i tym samym strefy środowiskowe mają stać się jeszcze bardziej wydajne, a powietrze jeszcze lepsze.
Podobnie jak w przypadku EcoSticker, rejestracja zazwyczaj ogranicza tylko emisję drobnych pyłów i mniej tlenków azotu (NOx) i innych zanieczyszczeń, które prawdopodobnie będą musiały być coraz częściej brane pod uwagę przez organy ochrony środowiska w nadchodzących latach.
Strefy ekologiczne w Danii są ściśle kontrolowane przez policję. Przy wykroczeniu należny jest mandat w wysokości 20.000 DKK (ok. 2.700 Euro). W przypadku powtórki pojazd jest rekwirowany i grozi nawet kara więzienia.